Aki vállalkozásba kezd, mindig érdemes felmérnie, hogy az általa nyújtott termékekre, vagy szolgáltatásokra milyen az érdeklődés. Mint ahogy az is fontos, hiába jó a termék vagy a szolgáltatás, ha arról a vevők nem tudnak. Napjainkban egyre nagyobb jelentősége van az online jelenlétnek, míg pár évtizede ezt el sem tudtuk volna képzelni.
Miért fontos a Google találati lista? Erről beszélgettünk nemrég egy baráti társaságban, ahol az egyik barátom nemrég indult vállalkozásával kapcsolatban osztotta meg tapasztalatait. Mint mondta, kipufogó-áruházat üzemeltet, hisz az elmúlt években rendre azt tapasztalta, hogy igény lenne rá. Így gondolt egy nagyot és belevágott az üzletbe. Igen ám, de a kezdeti lelkesedés után alábbhagyott a lendülete. Az övé és a webáruházé is. Hogy ennek mi lehet az oka? Ha valami újjal találkozik az ember, új dologba fog, nyilván a kezdeti lelkesedés kitart egy darabig. Aztán ahogy jönnek vagy épp nem jönnek az eredmények, úgy kell újabb és újabb megoldásokat keresni.
Azt mesélte, hogy nem igazán érti, hogy miért nem találnak rá a vásárlók, hisz rendszeresen hirdet, a közösségi médiában aktív, és nagyon jó termékeket forgalmaz nagyon jó áron. Ekkor merült fel a Google találati lista kérdése. Hogy vajon az egyes kulcsszavakat a Google-ba írva vajon hányadikként dobja fel az ő webáruházát? Elárulom, nem volt az első oldalon. Az emberek pedig a legritkább esetben lapoznak a második oldalra.
Linképítés: Google helyezés a találati lista 1. oldalán – a legjobb megoldást a Keresőben Első csapata nyújtja, akik linképítéssel elérik, hogy a találati lista első oldalán szerepeljünk. Erre pedig 100 százalékos pénzvisszafizetési garanciát is ajánlanak. És még ennél is többet ígérnek: akár 3000 százalékos forgalomnövekedést a weboldalon. Igaz, milyen szép szám? Ez azonban nem csak (vágy)álom, valósággá is válhat.
Annak ugyanis, ha nem jutnak el a vásárlók a honlapunkra, a legtöbbször nem az az oka, hogy nem jó a termék, nem jók az árak. Egyszerűen a Google algoritmusai működnek így. Linképítés: Google helyezés a találati lista 1. oldalán – ezt kínálja a Keresőben Első csapata. Hogy ha valaki mondjuk beírja, hogy kipufogó, vagy kipufogó webáruház, akkor a cég az első oldalon jelenjen meg. A végeredmény egyszerű, az odáig vezető út azonban tele van furmányos dolgokkal. Az, hogy mi alapján rendezi a Google a találatokat, szintén bonyolult dolog. Leegyszerűsítve arról szól, hogy ha valaki beírja a keresőbe, hogy mit is szeretne, a Google aszerint adja ki a találatokat, hogy hány másik weboldal hivatkozik linkek formájában egy-egy oldalra. Linképítés: Google helyezés a találati lista 1. oldalán – és már el is érkeztünk a linképítéshez. Minél több link mutat egy adott oldalra, annál megbízhatóbbnak ítéli a Google az adott oldalt és annál előrébb teszi a találati listán.
Érdekes dolgok ezek, sokan bele sem gondolnak abba, hogy mi minden múlik azon, hogy a Google találati listán hogy szerepel az adott honlap. A barátom a saját bőrén tapasztalta meg a változást. Ma már nem panaszkodik, hogy kevés a honlapján a látogató, hogy nem jönnek a vásárlók. Érzi a különbséget, hogy mit jelent a Google találati listáján az elsőnek lenni.